een regenbui waar je blij van wordt - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu een regenbui waar je blij van wordt - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

een regenbui waar je blij van wordt

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 Februari 2011 | Tanzania, Dodoma

Het heeft de afgelopen nacht en vanochtend stevig geregend. De druppels zijn hier enorm en horen vergaat je dan ook. Alle daken van de huizen hier zijn namelijk van een soort golfplaten dus dat klettert lekker. Normaal wordt je als Hollandse niet blij van regen, maar hier wel. Het is heerlijk om de schone lucht in te ademen na die regenbui, alles ruikt heerlijk fris. Daarnaast weet je dat het land schreeuwt om deze regenbuien, want na deze korte regenperiode moeten ze er weer tegen kunnen tot aan de volgende regentijd. En als dan in de middag de zon weer doorbreekt is het weer gelijk erg warm. Een prima klimaat voor mij zal ik maar zeggen!
Gisteren hebben we nog een spoed keizersnede gedaan bij een zwangere waarbij het kindje niet in wilde dalen. Achteraf is het maar goed dat Gerard zo doortastend the theater (Engels voor operatiekamer) in orde liet maken want het kind moest er nodig uit. Het had een wat matige start moest even op gang geholpen worden en stonk heel erg. Waarschijnlijk waren de vliezen al wat langer gebroken, daarnaast had hij in het vruchtwater gepoept, en dat was al enige tijd geleden! En jullie raden het nooit, zijn naam is………… GERARD!! Tsjonge ik begin nu toch echt wel wat jaloers te worden 3 x een Gerard in zo’n korte tijd!! Gerard vindt het geweldig natuurlijk, er wacht me weer een fotosessie van Gerard de derde en de ‘echte’Gerard. Ik doe het met plezier. En ondertussen heb ik met die meiden van the maternity de gein over: is het een Gerard of een Angela? Er worden flink grapjes over gemaakt, en dan kan ik (misschien maar goed ook) de helft er niet van verstaan. Want als ze lol hebben veranderd het Engels al gauw in Kiswahili en helaas dat gaat me toch wat te snel. Maar het is heerlijk om te lachen, dat mis ik soms wel. En een beetje meidenpraat! Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe het is met 2 mannen in een huisje en de nonnen als backup. Tsja dat gaat er anders aan toe dan het ‘geiten’ wat we thuis soms doen. Maar de reacties op mijn blog maken me ook vaak aan het lachen, jullie zijn geweldig! En Mirjam ik hou je aan dat patatje hoor!
Deze Gerard (de derde) had kortdurend wat zuurstof nodig en heeft aan de monitor gelegen. Ik wil ze hier proberen aan te leren dat je die monitor kunt gebruiken als hulpmiddel. Daar gaat mijn les van vandaag ook over, de monitor, infuuspomp en couveuse. Voor alsnog zit ik hier alleen en vertel jullie maar vast hoe het hier gaat. Ze komen vast zo allemaal tegelijk binnenlopen…….. ik hou jullie op de hoogte!
Nou ze kwamen druppelsgewijs, een beetje schuw en verlegen. Uiteindelijk waren het er 15! En dat is aardig wat. De eerste les over de couveuse werd aandachtig gevolgd. Ik vraag me wel af hoeveel er werkelijk bleef hangen, als ik erom vroeg dan kreeg ik een lieve glimlach, nou ja al blijft er maar wat van hangen dan is het goed, mijn verwachtingen zijn bescheiden. De lessen over de pomp en monitor verliepen erg leuk, ze hebben flink geoefend op elkaar met de monitor. Ik hoop dat de beschrijving met de foto’s hun zal helpen en herhalen en nog eens herhalen. … vrijdag is de volgende les. Het viel me erg mee hoe ze de dingen toch begrepen hebben. Volhouden dus!!
Groetjes en liefs
Angela

  • 09 Februari 2011 - 13:39

    Elma:

    Heerlijk om weer te lezen!
    Succes hoor!
    Liefs Elma

  • 09 Februari 2011 - 13:43

    Charlie:

    hey mam,
    wat heerlijk zo'n regenbui!
    Je zou bijna denken dat wij het gestuurd hebben, want hier schijnt nu de zon volop! Hahahaha! Al gaat de temperatuur heen en weer: dan vriest het weer en dan is het ineens 12 graden.
    Maar ben wel benieuwd hoe dat dan ruikt na zo'n bui.
    Ik kan me voorstellen hoe ze reageren: volgens mij proberen ze daar altijd te lachen niet? Maar is idd fijn als ze er maar iets van opsteken.
    Nou succes nog met de volgende les, lerares. Dus je hebt nog even om te voor te bereiden?
    Een dikkeknuff van ons

  • 09 Februari 2011 - 14:27

    Conny:

    Hoi Angela,

    Wat moet het heerlijk zijn zo,n regenbui na dagen van sinderende hitte, waarbij het stof/zand aan je lichaam plakt ;-). Ik lees net je bericht nogeens aandachtig door en merk dat je je afvraagd of de cursus door iedereen begrepen wordt. Het is voor beide partijen lastig, omdat het niet je moedertaal is. Ik vraag mij af of Dorothy hierin een rol kan spelen. Kan zij een reader in het Kiswahili maken of jij moet snel de taal onder de knie krijgen. Dat lijk mij wel een makkie :-( geintje volgens mij is het een taal van klanken en intonaties die je maak goed moet kunnen interpreteren.
    Fijn te horen dat je giechel momenten hebt, ik weet hoe belangrijk dit voor je is. Lekker geiten, zoals vroeger in het SIZ, wat hebben we toch wat afgelachen.

    Nu ben ik een beetje te lang uit Brabant weg, maar ben je op tijd terug voor de carnaval, Alaaaaaaaaaaaaafffffffffffffffff. Zal wel niet realiseer ik mij, Angela die een feestje overslaat, no way!

    Er moet gauw weer een meisje geboren worden, ik weet nog een leuke naam?????? Het zou vreemd zijn een jongetje met jouw naam, al hoe wel, toch bijzonder!

    Tot je volgende bericht en ik kijk erweer naar uit.
    Lieve groet Conny

  • 09 Februari 2011 - 15:03

    Mirjam:

    Alweer super om te lezen!
    Groetjes,
    Mirjam

  • 09 Februari 2011 - 16:18

    Robin:

    Als ik het allemaal zo lees kun je altijd nog voor de klas gaan staan. Ze kunnen leraren toch niet aanslepen.
    En anders kun je de kids thuis de les blijven lezen ;)

    Op naar de pannenkoeken met knoflook!

    Groetjes Robin

  • 09 Februari 2011 - 16:29

    Sandra:

    Hey wat een leuk verhaal weer wanneer ga je voor de Libelle schrijven?
    Had je je rode regenlaarsjes bij je?
    Zou dat een leuke foto zijn!!!!!
    ps je kunt mijn deel van de reader bijna verwachten hoor!

    Liefs San.

  • 09 Februari 2011 - 18:42

    Rachel:

    Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt daar!
    Veel succes nog.
    Groetjes, Rachel

  • 09 Februari 2011 - 23:21

    Joke:

    Weet je wat? Als ik nog een dochter krijg noem ik haar Angela!!!
    De kans is errug klein, maar het gaat om het gebaar. Vind je niet???
    Groetjes Joke.
    Ps ik zit nu in de nightshift met onze enige broeder Jeanneman

  • 10 Februari 2011 - 13:34

    Monique:

    Hi, ben ik weer!

    Dat boompje op de foto met de plassen zal wel genieten van zijn voeten in het water!! Wij kunnen vandaag weer genieten van een heerlijk voorjaarszonnetje. Zo voelt het in ieder geval, de lente is in aantocht! De vogels zingen weer volop, die voelen het ook. Geloof dat het t weekend weer wat gaat vriezen, maar vandaag genieten we er maar van!
    Lijkt me zo grappig dat er ineens veel Angela's en Gerarden geboren worden! Alleen al hoe ze t daar ongetwijfeld anders uitspreken ,zeker Gerard is voor hen volgens mij moeilijk, met van die keelklanken!

    Wij zijn hier wat voorbereidingen aan t treffen voor de verhuizing volgende week. Ik ga met een vriendin volg.week vrijdag al het een en ander naar de loods brengen,kan er maar vast staan. Wat zal m'n huis lekker ruim aanvoelen! Dan kan ik aan de slag met de meubeltjes te schilderen en op de website te zetten. Heel anders als waar jij mee bezig bent! Als je terug bent zullen we weer eens een dagje plannen om op struintocht te gaan, altijd gezellig!
    Nog veel warme dagen, stuur t zonnetje maar onze kant op als je hem beu bent, we zijn er blij mee!
    Dikke kus en lots of healthy baby's!!
    Monique

  • 10 Februari 2011 - 16:06

    Bas:

    hey mam, mis je best wel erg .
    fijn dat er eindelijk een regenbui is geweest.
    ik heb hier op het internaat verteld dat jij deze website had en hun kijken ook met jou mee. ze vinden het erg goed dat jij dit doet en hierbij ook gelijk een compliment . leuk dat er nog een derde gerard is bijgekomen hoeveel angela zijn er al ik hoop genoeg

    groetjes bas en alle mensen van het internaat

  • 10 Februari 2011 - 20:30

    Ineke:

    hallo Angela,
    ik heb al je verslagen net achter elkaar gelezen,was er nog niet eerder aan toe gekomen. Je hebt al veel meegemaakt zowel leuke als mindere dingen. Geweldig dat je dit allemaal kunt doen. Ik wens je nog veel succes de komende periode en kijk uit naar het volgende reisverslag. liefs Ineke

  • 11 Februari 2011 - 10:46

    Janet:

    hallo Kulleke
    Wat is het fijn om je verslagen te lezen. Wat ben ik trots op je!! Op dit moment lig ik in de lappenmand en dat vind ik heel akelig! Veel buikpijn en koorts. Niks voor mij en wil eigenlijk dat het gisteren al over was. Maar ja, ik wacht maar af. Wanner ik dan je verslagen lees is dit maar weer peanuts!! Hou vol en ik hoop snel meer te lezen!! HOUDOE!! En een dikke pakkerd van Janet

  • 11 Februari 2011 - 19:25

    Richard:

    Zo zo, een lekkere plensbui gehad. Lekker hoor,ik kan het me voorstellen in zo'n warm land. Ik was vandaag op de fiets. En had ook een plensbui op mijn weg naar huis. Nou,daar werd ik niet blij van! Maar je maakt heel wat mee lees ik weer.
    We hebben gister onze nieuwe televisie aangesloten en...hij doet het!
    Succes en sterkte nog.
    Tot snel weer...Groetjes je schoonzoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu 2011

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2011

hello and goodbye

22 Februari 2011

Een anti climax

21 Februari 2011

Het grootste compliment

20 Februari 2011

Vooruitgang… stap voor stap.

18 Februari 2011

Spitsuur in de maternity
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 48341

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: