Effe bijkletsen - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu Effe bijkletsen - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

Effe bijkletsen

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

01 Februari 2012 | Tanzania, Dodoma

Er is op dit moment niet zoveel te melden. Iedereen is druk voor maandag. Gisteren was de eerste bijeenkomst voor de hele staf. Iedereen wordt ingezet om mee te helpen dit feestje te organiseren. Moet je jezelf eens voorstellen dat we zelf het eten klaarmaken voor het hele ziekenhuis als er een SFG feestje is!! Haha ik denk dat we dat niet gaan doen. Maar goed hier werkt dat dus anders.
De man die het bloed heeft gekregen is helaas overleden, geen goed gevoel tot nu toe heeft geen patiënt het na het krijgen van mijn Brabantse bloed het overleefd!
Ik ga ervan uit dat het niets met mijn bloed te maken heeft, ik doe het er nog steeds goed op. Dat wil zeggen de warmte sloopt me wel hoor en ik kan hier veel meer slapen dan thuis. (waarschijnlijk heeft de hoogte er ook wat mee te maken)
Vandaag even een dippie omdat ik mijn liefies zo mis, ik ben nooit alleen en nu elke avond, ik ben nu eenmaal een emotionele muts. Als ik dan de lieve mailtjes van mijn dochter Charlotte lees en de leuke foto’s die ze heeft gemaild dan moet ik toch echt wel even wat wegpinken…….
De lessen gingen vandaag weer niet door omdat er weer een stafmeeting was ivm het komende feest op maandag. Niet alleen de nieuwe maternity zal worden geopend maar ook de hostel die pas klaar is. Hij is prachtig geworden.
Om mezelf nuttig te maken heb ik vandaag labels aan sleutels zitten maken van de lockers voor de patiënten. Weer een klusje klaar. En wat ik altijd leuk vindt, ik heb checklists gemaakt voor de reanimatie en emergency box! En sommige van jullie weten wel hoeveel lol ik eraan beleef om schema’s en lijsten te maken. Het is waar ik zelf rust van krijg, nu maar hopen dat ze ze ook gaan invullen, helaas ben ik er niet lang genoeg om dat in de gaten te houden…hahaha typisch iets van Angela nietwaar??
Vanmorgen heb ik geholpen met het wassen van de vrouw met de zwangerschapsvergiftiging, die nog steeds nauwelijks aanspreekbaar is en aan de zuurstof ligt. Ze gaat niet echt heel erg vooruit maar lijkt wel iets meer te reageren op de verzorging. Helaas heb ik geen verstand van kraamvrouwen en zal blij zijn als Gerard er is, hij kan vast wel meer betekenen voor haar. Zondag komt hij aan in Makiungu samen met een afgevaardigden van Cordaid, de organisatie die onze stichting flink heeft geholpen. Kan ik weer even Hollands kleppen, gezellig!

  • 01 Februari 2012 - 19:57

    Irmgard:

    Je kan volgens mij niet wachten tot het zondag is, kan het me helemaal voorstellen.
    Hier is het erg koud, Brrrrr
    geniet maar lekker van de warmte

    xx Irmgard

  • 01 Februari 2012 - 21:12

    Charlie & Co:

    Graag gedaan mam! ;-)
    Goed dat Gerard komt, is toch wel weer fijn!
    En ik snap dat je eenzame avonden vervelend vind! Zou ik ook vinden.
    Jammer dat die meneer al overleden is. Zal idd niet aan je bloed liggen: hij had toch ook al geen verbetering/baat bij het andere bloed?
    Wij hebben vandaag besloten met Bella naar een osteopaat te gaan, het huilen lijkt haast erger te worden.... We kunnen alleen pas over 2 weken terecht.
    dikkeknuff uit het vriezende Breda

  • 02 Februari 2012 - 11:30

    Anne:

    Hoi Angela

    Was al even niet meer aan je verslagen toe gekomen, maar ben nu weer helemaal bij. Een totaal andere wereld daar en ik heb enorme bewondering voor jou dat je daar helemaal in je eentje naar toe gaat en probeert een verschil te maken. Het moet wel heel frustrerend zijn dat je er maar zo kort kunt zijn, zodat er te weinig tijd is voor een echte omslag, zoals het juist interpreteren van een saturatie. Maar zoals je zelf al schreef komt er mogelijk ooit een moment dat je langer kunt gaan.
    Hou je taai!

    liefs Anne

  • 04 Februari 2012 - 16:34

    Ineke:

    ha Angela,
    morgen kan je weer even lekker Nederlands kletsen dat zal wel een fijn vooruitzicht voor je zijn, tevens een beetje steun van Gerard is ook wel prettig.
    je bent er eigenlijk te kort om dat te doen wat je allemaal zou willen. heel veel plezier als de maternity geopend wordt dat zal wel een feestje worden denk ik zo. geweldig toch dat je daar aan hebt kunnen bijdragen.

  • 05 Februari 2012 - 13:53

    Ineke:

    Hoi Angela,

    Ik heb even al je verhalen zitten lezen en vind het heel bijzonder wat je allemaal meemaakt.
    Hopelijk geniet je ook nog een beetje. Ik heb al een paar keer geprobeerd je te bellen maar kreeg helaas steeds ingesprek, ik ga het straks nog een keer proberen.

    Groetjes en kusjes,
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu 2012

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2012

Weer thuis

09 Februari 2012

Afscheid

07 Februari 2012

De opening, een feest om nooit meer te vergeten

05 Februari 2012

Slangen….er zijn ergere dingen

01 Februari 2012

Effe bijkletsen
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 48331

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: