het is warm - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu het is warm - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

het is warm

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

06 Februari 2011 | Tanzania, Dodoma

Het is nu weekend en alles lijkt rustig. Maar helaas schijn bedriegt. Er is vannacht een prematuur overleden, ik weet niet waarom maar het is gebeurd. Ik heb ze nogmaals op het hart gedrukt dat ze me altijd mogen bellen want daarom ben ik hier. Niet dat ik die kleine had kunnen redden maar misschien had ik wat ideeën gehad.........
Ik snap waarom ik geen oog dicht heb gedaan vannacht, ik lag maar te draaien en droomde rare onwerkelijke dingen. Misschien heb ik de onrust gevoeld. Daarnaast was het ook gewoon wat benauwd in mijn kamer en ik had een hagedis gezien....
Enfin, ik ga toch maar regelmatig zelf even kijken of ik wat kan doen. Die meiden hier zijn zo bescheiden en Maria evenzo....

Vanochtend zijn Gerard en ik een wandeling gaan maken, door het dorp en om het terrein van het ziekenhuis heen. Wat is het hier toch prachtig, zeker nu alles veel groener is door de regentijd.
Onderweg zagen we een steenbakkerij. De stenen worden met de hand gemaakt en in de zon of in een soort oventje gebakken. Voor de nieuwbouw van de kraamafdeling hebben we ook stenen nodig, we moeten nog even afwachten hoe dat gaat waarschijnlijk komt er een speciale machine vanuit Malta.
Als het goed is zal er gestart worden met de bouw als de Hostel klaar is. dat wil zeggen in maart/april. Er worden al wat voorbereidingen getroffen. Het elektriciteitshuisje is verplaatst en de aanbouw voor toiletten en douches is al bijna klaar. Ik ben benieuwd hoe het eruit zal gaan zien.
Mocht je meer willen weten over ons project ga dan naar: www.stichtingmakiungu.nl en als je dan ziet wat de noodzaak is help ons dan mee en wordt donateur we kunnen nog veel hulp gebruiken!!

Morgen weer aan de slag, ik ben nu bezig om de presentaties te maken over couveuseverpleging, monitor en infuuspomp, daar start ik woensdag mee, naast de reanimatie natuurlijk!!
Heerlijk om te doen!!

ik wil iedereen bedanken die tot nu toe op mijn blog heeft gereageerd. Ik vind het heerlijk om te lezen en voel me soms wat verlegen bij al die complimenten. Ik doe gewoon waar mijn hart ligt... mensen helpen en vertellen/ lesgeven in mijn mooie vak: NEONATOLOGIE. En voor alle collega's: Werkse en tot mails!

Tot snel
liefs
Angela

  • 06 Februari 2011 - 15:20

    Robin:

    Ha die ma,

    Tis nauwelijks bij te houden zoveel komt er elke dag bij! Maar ik lees het allemaal en het lijkt me allemaal erg confronterend.

    Btw: Het is uiteindelijk toch een ikea keuken geworden, de rest is boven budget.

    Groetjes Robin

  • 06 Februari 2011 - 15:59

    Charlie:

    hey mam,
    heb net een reactie bij je andere verslag gezet, is inderdaad leuk om ze iedere keer je verslagen te lezen. Dan weten wij ook wat je allemaal meemaakt. We lezen iedere dag!
    dikkeknuff van ons
    en we bellen je van de week ff.

  • 06 Februari 2011 - 16:09

    Anne:

    Hoi Angela. Jouw blogs lezen als een boek. Ik zal op de site kijken en donateur worden :)
    Succes met de trainingen!

    liefs Anne

  • 06 Februari 2011 - 16:39

    Natasha:

    Hoi Lieverd,

    Wat leuk om bijna iedere dag wat van je te lezen. Ik kijk er iedere keer naar uit. Misschien inderdaad een idee om eens wat verhalen te gaan bundelen... het is nu al bijna een boek! Ga zo door!

    Kus Natas

  • 06 Februari 2011 - 20:20

    Monique:

    Hee meissie!!

    Wat doe je weer goed werk daar ver weg! Lijkt me wel moeilijk, je omschrijft het als zo'n andere wereld/cultuur. Zit je daar toch met je westerse denkbeelden en gevoelens. Zeker als een kindje overlijdt waar je zo voor geknokt hebt. En dan moet je weer door naar de volgende! Petje af hoor! Vind je geweldig! Hebben wij het toch maar makkelijk met al onze apparatuur en voorzieningen. Probeer je nog te mailen zo, veel lieve groetjes Monique. xxxx

  • 06 Februari 2011 - 20:47

    Mirjam:

    Hoi Angela,

    Kijk elke keer weer uit naar je verhalen!
    Jij bent echt goed bezig!!...:-)

  • 07 Februari 2011 - 13:23

    Joke :

    Ha die Angela,
    Ik moet je een ding nageven, je kan goed vertellen.
    Je hebt al aardig wat voor je kiezen gehad.Het lijkt mij soms moeilijk om met de "nuchtere" kijk van deze mensen om te gaan. Wat hebben wij het dan toch gemakkelijk met al die apparatuur om ons heen.
    Tot ziens en hou je haaks. Joke

  • 07 Februari 2011 - 21:25

    Charlie:

    hey kei!

    En hoe gaat het vandaag? Je hebt vast alweer veel meegemaakt.
    Wij hier ook: we kregen wat minder goed nieuws van de kinderarts: Nina heeft waarschijnlijk glutenallergie.
    Het moet nog bevestigd worden door een darmonderzoek in Utrecht.
    Maar dan kun je wel mee leven.
    Zeker na die verhalen van jou daar! Jeetje daar zouden ze niet eens weten wat er is..... Wat hebben wij het dan weer lux hier met al die zorg!
    Veel succes nog mam!
    Een dikkeknuff, je oudste dochter

  • 07 Februari 2011 - 21:31

    Charlie:

    Wat goed om te lezen dat er echt vooruitgang geboekt wordt!
    Leuk dat je er ook foto's bijzet! :-)
    Wel sneu dat er weer een kleintje is gestorven.... :-(
    En een hagedis is ook niet zo leuk......
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2011 - 13:46

    Bas:

    top van je
    xx bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu 2011

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2011

hello and goodbye

22 Februari 2011

Een anti climax

21 Februari 2011

Het grootste compliment

20 Februari 2011

Vooruitgang… stap voor stap.

18 Februari 2011

Spitsuur in de maternity
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 48398

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: