dag van (geen) arbeid - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu dag van (geen) arbeid - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

dag van (geen) arbeid

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

01 Mei 2009 | Tanzania, Dodoma

Hallo lieve mensen,
Wat een berichten bereiken ons vanuit Nederland. Afschuwelijk hoe iemand kan handelen...
Het is vandaag de dag van de arbeid. En dat wordt gevierd door niet te werken....haha
Vrije dag dus ook voor ons. Af en toe loop ik even de Maternity binnen om te kijken hoe het met Samweli gaat. Want zo heet ons kleine manneke. Ik heb gisteren in mijn allerbeste Swahili (compleet met woordenboek onder mijn arm) met moeder wat woorden gewisseld en ze begreep mij nog ook!!! Leuk, hij heet dus Samwehli en hij groeit maar door! Hij is al bijna op zijn geboortegewicht. Hij krijgt nog steeds alleen maar afgekolfde moedermelk. Grappig, ik had net de poedermelk eindelijk versierd en dan gaat hij groeien,,, wat is de natuur toch wonderbaarlijk.
De aangekondigde prematuur hebben we nog niet gezien, moeder is gewoon niet meer op komen dagen. Zo gaat dat hier, maar je weet maar nooit, misschien staat ze zomaar ineens op de stoep!

Het is hier warm en zonnig. Heb maar eens even van de zon genoten, krijg al een beetje een kleurtje op mijn gezicht en dat gaat heel snel, zo direct onder de evenaar. Dus jullie moeten straks niet denken dat ik alleen maar in de zon heb gezeten hoor1

Vandaag werk ik aan de statuten voor de stichting, en ik maak een reportage voor de website (www.stichtingmakiungu.nl en .com). Als je nieuwsgierig bent kun je alvast zien wat de huisstijl van de stichting zal worden. Stichting Makiungu staat: voor zorg voor nieuw leven. Wat dat allemaal inhoud, horen jullie als de website klaar is. Met dank alvast aan Edwin van de Langkruis van de Reclameloods, die vol enthousiasme werkt aan de website.

Iedereen die tot nu gereageeerd heeft op de blog, bedankt, ik vind het heerlijk om de reacties te lezen, het helpt mij om thuis een beetje hier te hebben, want soms neemt het gemis aan thuis de overhand, dan lees ik jullie reacties en dan kan ik er weer even tegen.

Tot mails,liefs

Angela

  • 01 Mei 2009 - 12:08

    Liesbeth:

    He Angela,
    Wat een leuk stuk heb je weer geschreven,fijn dat je vandaag even rustig aan kan doen,genieten dus...
    Het is inderdaad een rare koningendag geweest,vreselijk wat er allemaal is gebeurd.
    Nou meid ik hoop dat je het de laatste week nog fijn zult hebben,en wanneer stuur je weer eens foto's,ik wacht er op,groetjes Liesbeth

  • 01 Mei 2009 - 17:48

    Conny:

    Lieve Angela,

    Het nieuws gaat snel merk ik aan jou bericht
    Wat een mooie naam heeft je mannetje, weet je ook wat Samweli betekend? Meestal hebben namen toch een betekenis, weet je dit?

    Helaas voor mij vandaag geen vrije dag, het gevolg dus dat ook bijna niemand bereikbaar is.
    Het is weer weekend hier en het weer is heerlijk zacht, even met Arthur op het terras gezeten in de stad en een salade gegeten. Heerlijk genieten zolang het kan.
    Zondag heb ik mijn derde didgeridoo les, het het toch moeilijker dan ik dacht. Belangrijk is wel dat ik het erg leuk vind.
    Wie weet kan ik er ook nog een deuntje op spelen.

    Mooie foto's maak je geeft een beetje een indruk hoe het bij jou is.

    Geniet nog van je avond en tot de volgende mail

    Liefs Conny


  • 02 Mei 2009 - 23:04

    Charlie:

    hey mam,

    wat goed te horen dat het jochie goed groeit! Dat is goed nieuws! En je hebt leuke foto's op je site!

    Ik heb ff geen computer gezien ivm de rommel thuis. Beneden begint het op te schieten terwijl boven een steeds grotere puinzooi wordt. Ach over een week of 2 is het ver gedaan. Dan hoeft er alleen nog maar geverfd te worden. (beneden)
    We logeren nu een lang weekend bij pa. En ben ff bij mijn broertje op visite.

    Nou mam, veel succes nog!

    dikke knuff, mij

  • 02 Mei 2009 - 23:09

    Charlie:

    Ben trots op je!!!

    xxxxxx

  • 03 Mei 2009 - 12:22

    Maud:

    Hoi Angela,

    Wat heb je toch weer een mooie tijd achter de rug.
    Ik heb genoten van de (kleurrijke) mooie foto's.
    Zij geven(incl.de verhalen)een goede impressie zoals het daar is.....
    Wat fijn dat het "manneke" flink aan het groeien is.
    Zeker nu dat je je weer aan het voorbereiden bent voor de terugreis. Succes met afscheid nemen daar en een goede vlucht naar huis!
    Liefs Maud

  • 04 Mei 2009 - 07:36

    Hans:

    Heej zusje!

    Zo te zien gaat het nog steeds goed daar! Het zal wel pijn doen als je de mensen daar straks weer moet verlaten... Maar ja, hier wachten ook heel veel mensen op je die van je houden, en je missen. Ik ben vandaag weer aan het werk na een lekkere week vakantie, zullen we ruilen? ( haha )

    Hier in nederland schijnt nu ook lekker de zon, ik denk een dag voor wat veldwerk... altijd lekker.

    Goede tijd nog daar en we zien elkaar volgende week vast.

    Dikke knuffel van je grote broer

    Hans xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

laatste dag

04 Mei 2009

eerste reanimatietraining

01 Mei 2009

dag van (geen) arbeid

30 April 2009

de eerste mijpaal

28 April 2009

dinsdag
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 48400

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: