eerste reanimatietraining - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu eerste reanimatietraining - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

eerste reanimatietraining

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 Mei 2009 | Tanzania, Dodoma

Hallo lieve mensen,

Zo effe uitpuffen hoor. We hebben net de eerste reanimatieles gedaan en het was echt heel leuk om te doen. In het begin waren er nog maar weinig maar uiteindelijk waren we met 10 "leerlingen", ze waren allemaal even enthousiast. Heerlijk om te doen gewoon. Tom gaf eerst de BLS en ik volgde me de NLS (voor pasgeborene) Op de foto kun je zien hoe ze aan het oefenen zijn. Ze wisten van geen ophouden. De pop is een groot succes. Met heel veel dank aan de St. Imelda Stichting die ervoor gezorgd heeft dat ik met deze pop les kon geven en ook dat ik hier nu ben, duizendmaal dank. Ik heb eerlijk gezegd zelden zulke enthousiaste leerlingen gezien, sorry meiden thuis, maar het is echt zo. Ze hadden ook nog nooit zo'n echte reanimatiepop gezien en het was reuze interessant voor ze. De monitor, met dank aan Hans van der Meiden van IteMedical, was ook een attractie, TOPPIE!!!
Sjonge ik baal ervan dat de tijd zo snel gaat, ik wil eigenlijk wel hier blijven en dan in het weekend "gewoon" naar huis.....moet kunnen haha.

Mijn kleine vriend is wel gegroeid maar ik ben bang dat het niet zo snel gaat, hij krijgt wel echte wangetjes, vanmorgen woog hij 1540 gram dat is 70 gram gegroeid sinds 30 april......
MMMM even afwachten wat onze kinderartsen daarvan zeggen, misschien toch bijvoeden??

Ik heb het hier zo naar mijn zin, ik word hier zo blij van. Er is hier ook nog zoveel te doen. Als ik dan hoor dat er twee kinderen overleden zijn dit weekend, dan word ik daar wel triest van. Hun bescheidenheid weerhoud ze er dan van om mij te bellen. Niet dat ik misschien iets had kunnen voorkomen maar dat weet je pas als je het geprobeerd hebt. We hebben in het weekend stroomuitval gehad, een van de kinderen lag aan het apparaat dat zuurstof concentreerd, en die is overleden, we weten natuurlijk niet zeker of het door de stroomuitval komt maar toch..beroerd hoor.

De mensen zijn geweldig en ik heb erg veel voldoening van mijn werk. Ik vind dat ze soms wel ver gaan met hun eerbetoon.....de reanimatiepop heet vanaf nu .............je raad het al Angela....

Tot snel weer, liefs
Angela

ps; het lukt niet om meer foto's te plaatsen, morgen misschien weer wel

  • 04 Mei 2009 - 17:06

    Conny:

    Lieve Angela,

    Wat zie jij al bruin, of is het lichtlival niet goed ;-). Leuke foto, zie ik je ook in actie.

    BLS en NLS wat betekend dat, ik ben alweer zoooooooooo lang uit de gezondheidszorg, dat beide een vraagteken oproept.

    Training en cursus geven, dat is echt jou ding en in Tanzania is zeker geen straf. Je ziet dat er nog veel te doen is, noodstroomvoorziening, want het is toch wel schrikken als een baby, mogelijk door stroom uitval geen O2 meer krijgt.
    De stichting kan nog veel mooi werk verrichten en jij ook en inderdaad de tijd vliegt voorbij. Het is goed dat je daar niet permanent bent, dan gaan dingen misschien wel irriteren omdat het gewoon wordt. Nu kijk je er anders na en kan je elke keer dat je er bent of komt ervan genieten. Dat maakt het volgens mij leuk. Bovenstaande doet mij denken toen Art en ik op reis waren in Zuid Afrika en wij stonden te genieten van het natuurschoon, de bewoners zagen dit niet meer totdat wij vertelde wat wij zagen. Toen kwam de bewustwording dat zij wel heel mooi in de natuur wonen.

    Blijf genieten, voel en ervaar van bijzondere reis.

    Liefs Conny

  • 05 Mei 2009 - 17:15

    Corry De Kort:

    Hallo Angela, nog even een berichtje want je komt bijna weer naar huis. Ik mis je dagelijkse telefoontjes maar volgende week kunnen weer iets gezelligs doen. Ik wens je een hele goede reis terug, en misschien tot zondag! Vell liefs van je moeder. Dikke kus XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

laatste dag

04 Mei 2009

eerste reanimatietraining

01 Mei 2009

dag van (geen) arbeid

30 April 2009

de eerste mijpaal

28 April 2009

dinsdag
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 48400

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: