dinsdag - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu dinsdag - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Angela Kort - WaarBenJij.nu

dinsdag

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

28 April 2009 | Tanzania, Dodoma

Vandaag ben ik weer mee geweest naar een Mobile Clinic. Minder mensen dan vorige week maar niet minder indrukken opgedaan. Deze Clinic was ergens in the middle of nowere. Als je dan ziet hoe mensen leven dan wordt ik daar wel stil van. Een lemen hutje met een deur erin en een geit op het kleine plaatsje voor het huis. Vrouwen en kinderen op blote voeten met nauwelijks wat aan, slechts een paar lappen die hun magere lijf bedekken...daar wordt ik stil van.
Ze lijken niet minder gelukkig maar toch.....

Met de kleine man gaat het goed, temperatuur blijft op peil. Alleen hij wil nog niet groeien. Heb eindelijk babyvoeding in blik te pakken gekregen en hoop vandaag nog contact te hebben met een van de kinderartsen in het Vlietland, om te zien wat we het besten kunnen doen voor hem. Moeder geeft inmiddels zelf de sondevoeding, grappig om te zien.

Gisteren was een loeidrukke dag. we hebben 4 bevallingen gehad, allemaal meiden... girlsday dus. Dat was hard werken maar wel erg leuk. En... je raad het al de hoogste tijd voor de reanimatielessen. Een ding leer ik hier zeker wel: relativeren en aanpassen aan de gewoontes hier. Maar ik zou Angela niet zijn om toch te proberen ze wat te leren van hoe ik het gewend ben. als is het maar een beetje, ik ben snel tevreden. Elke stap vooruit is er weer een.

Tot mails,
Liefs Angela

  • 28 April 2009 - 15:21

    Conny :

    Lieve Angela,

    Dat je stil wordt kan ik begrijpen dat word ik al als je je berichten lees en dan kan ik het nog niet zo ervaren al jij. Wonderlijk eigenlijk dat het leven zoveel kanten heeft en jij kan ervaren en beleven hoe ver het afstaat van je eigen leefwereld. Goed te ervaren want dan weet je weer wat je hebt en hoe gemakkelijk het eigenlijk hier gaat. Ach we mopperen allemaal weleens op hoe het in Nederland geregeld is, maar het gaat over het algemeen toch wel soepel.

    Fijn te horen dat je mannetje het goed maakt en dat je met het ziekenhuis in Nederland kan overleggen.
    Ik wist niet dat babymelk daar moeilijk te krijgen is, of komt het omdat het ziekenhuis ver van de bewoonde wereld ligt?

    He ga je morgen nog iets doen voor koninginnedag of verklaren ze je dan voor gek daar in Tanzenia ;-)

    Ik kijk weer uit naar je volgende mail en veel liefs Conny

  • 28 April 2009 - 17:58

    Liesbeth:

    Hoi Angela,
    Meid je bent al weer een anderhalve week weg,wat gaat de tijd snel,zeker als je zoveel mee maakt als jij.Wat een leuke kleurrijke foto's heb je gestuurd,al die lachende vrouwen geweldig,dan hier als ze een half uurtje langer moeten wachten,wat een verschil.Heb je nog contact gehad met een van de kinderarten??? ben erg benieuwd.Fijn dat alles goed gaat,en.... wacht met plezier je volgende verhaal af,groetjes Liesbeth

  • 29 April 2009 - 13:51

    Ine Zuid - Afrika:

    He meid,super als ik zie waar je mee bezig bent.
    Je word heel rijk van binnen door dit werk.We zullen je blijven volgen.
    Angel(a) dikke kus.
    Ine en ook van Henk.
    Somerset West
    Kaapstad ZA

  • 29 April 2009 - 19:45

    Natasha:

    Hoi lieverd,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, je bent helemaal in je element. Ben benieuwd wat hier allemaal weer uit voort komt. Kus Natas....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Makiungu

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

laatste dag

04 Mei 2009

eerste reanimatietraining

01 Mei 2009

dag van (geen) arbeid

30 April 2009

de eerste mijpaal

28 April 2009

dinsdag
Angela

Habari uit Makiungu

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 48400

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 02 April 2016

Makiungu 2016

12 September 2014 - 11 Oktober 2014

Makiungu 2014

30 Maart 2013 - 27 April 2013

Makiungu 2013

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Makiungu 2012

29 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Makiungu 2011

18 April 2009 - 10 Mei 2009

Makiungu

Landen bezocht: